Controleer de instellingen in uw emailprogramma:
Outlook (Express): Ga naar Extra -> Accounts -> klik het tabblad email aan -> selecteer de betreffende POP account -> en ga naar de eigenschappen / properties.
In het nieuwe schermpje gaat u naar het tabblad servers , hier de gegevens zoals deze er dienen te staan:
- Server type: POP3
- Inkomende mailserver (POP): mail5.antenna.nl (of mail7.antenna.nl of mail9.antenna.nl of mail10.antenna.nl) ;
- Uitgaande mailserver (SMTP): [als uw internetverbinding via Antenna loopt: smtp5.inter.nl.net, anders de mailserver van uw Internet Access Provider]
- Accountnaam / Gebruikersnaam : uw pop3 gebruikersnaam (dus NIET uw volledige emailadres) ;
- Wachtwoord : [het wachtwoord is bij u bekend] ;
PING
Met het PING commando kunt u controleren of er verbinding is met de server.
Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ hier
command.com
en druk op [ENTER].
Nu krijgt u een zwart scherm met
C:\>
, typ hierachter
ping mail5.antenna.nl
en druk weer op [ENTER]
Het resultaat dat u zult krijgen is als het goed is vergelijkbaar met dit:
C:\>ping mail5.antenna.nl
Pinging mail5.antenna.nl [89.255.3.113] with 32 bytes of data:
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=19ms TTL=250
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=19ms TTL=250
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=23ms TTL=250
Ping statistics for 89.255.3.113:
Packets: Sent = 4 Received = 4 Lost = 0 (0% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms Maximum = 23ms Average = 20ms
C:\>
(*)
en druk op [ENTER].
Het resultaat dat u zult krijgen is als het goed is vergelijkbaar met dit:
C:\>tracert mail5.antenna.nl
Tracing route to mail5.antenna.nl [81.19.226.3] over a maximum of 30 hops:
1 12 ms 11 ms 12 ms 1-28.bbned.dsl.internl.net [82.215.28.1]
2 13 ms 12 ms 12 ms ge2-7.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.33]
3 29 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
4 14 ms 17 ms 18 ms 10ge-6-0.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.25]
5 12 ms 12 ms 13 ms si08.hosting-concepts.nl [89.255.6.253]
6 13 ms 13 ms 14 ms unassigned-89-255-6-249.rdns.hosting-concepts.nl [89.255.6.249]
7 14 ms 13 ms 12 ms mail5.antenna.nl [89.255.3.113]
De trace is voltooid.
C:\>
Er zit een mailtje "vast"
Het kan soms voorkomen dat er een (te groot) mailtje "vast" blijft zitten op de
mailserver, u kunt dit herkennen aan het feit dat niet alle mailtjes worden
opgehaald en dat uw emailprogramma er na verloop van tijd mee stopt (een "time
out").
Middels volgende stappen kunt u het mailtje verwijderen:
Ga naar met uw browser naar http://webmail.antenna.nl, vul daar uw gebruikersnaam en wachtwoord in en kies als mailserver webmail.antenna.nl (pop3). Als u binnen bent, klik op INBOX. U krijgt dan de lijst van alle berichten. U kunt ze bekijken en eventueel verwijderen. Zet dan een vinkje voor het betreffende bericht en klik vervolgens op Verwijderen. Sluit af door bovenin te klikken op Afmelden.