Antenna handleiding email ophaalproblemen



Indien u geen email kunt ontvangen via Antenna, dan zijn er 4 mogelijkheden:

Hoe kunt u zelf controleren waar het probleem ligt?:

Controleer de instellingen in uw emailprogramma:


Outlook (Express): Ga naar Extra -> Accounts -> klik het tabblad email aan -> selecteer de betreffende POP account -> en ga naar de eigenschappen / properties.

In het nieuwe schermpje gaat u naar het tabblad servers , hier de gegevens zoals deze er dienen te staan:


Controleer of de verbinding goed is:

PING
Met het PING commando kunt u controleren of er verbinding is met de server.

Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ hier command.com en druk op [ENTER].
Nu krijgt u een zwart scherm met C:\> , typ hierachter ping mail5.antenna.nl en druk weer op [ENTER]

Het resultaat dat u zult krijgen is als het goed is vergelijkbaar met dit:

			
		
   
C:\>ping mail5.antenna.nl    

   
   

   
Pinging mail5.antenna.nl [89.255.3.113] with 32 bytes of data:    

   
   

   
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=19ms TTL=250    

   
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=19ms TTL=250    

   
Reply from 89.255.3.113: bytes=32 time=23ms TTL=250    

   
   

   
Ping statistics for 89.255.3.113:    

   
Packets: Sent = 4 Received = 4 Lost = 0 (0% loss)

   
Approximate round trip times in milli-seconds:    

   
Minimum = 19ms Maximum = 23ms Average = 20ms

   
C:\>    

TRACERT
Met het TRACERT commando kunt u controleren hoe de verbinding 'onderweg' is, het is mogelijk dat er bijvoorbeeld een router niet meer werkt waardoor er geen verbinding meer mogelijk is met onze server.
Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ hier command.com (*) en druk op [ENTER].

Nu krijgt u een zwart scherm met C:\> , typ hierachter tracert mail5.antenna.nl en druk weer op [ENTER]
Het resultaat dat u zult krijgen is als het goed is vergelijkbaar met dit:

C:\>tracert mail5.antenna.nl

Tracing route to mail5.antenna.nl [81.19.226.3]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 11 ms 12 ms 1-28.bbned.dsl.internl.net [82.215.28.1]

2 13 ms 12 ms 12 ms ge2-7.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.33]

3 29 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]

4 14 ms 17 ms 18 ms 10ge-6-0.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.25]

5 12 ms 12 ms 13 ms si08.hosting-concepts.nl [89.255.6.253]

6 13 ms 13 ms 14 ms unassigned-89-255-6-249.rdns.hosting-concepts.nl [89.255.6.249]

7 14 ms 13 ms 12 ms mail5.antenna.nl [89.255.3.113]

De trace is voltooid.


C:\>


Er zit een mailtje "vast"

Het kan soms voorkomen dat er een (te groot) mailtje "vast" blijft zitten op de mailserver, u kunt dit herkennen aan het feit dat niet alle mailtjes worden opgehaald en dat uw emailprogramma er na verloop van tijd mee stopt (een "time out").

Middels volgende stappen kunt u het mailtje verwijderen:

Ga naar met uw browser naar http://webmail.antenna.nl, vul daar uw gebruikersnaam en wachtwoord in en kies als mailserver webmail.antenna.nl (pop3). Als u binnen bent, klik op INBOX. U krijgt dan de lijst van alle berichten. U kunt ze bekijken en eventueel verwijderen. Zet dan een vinkje voor het betreffende bericht en klik vervolgens op Verwijderen. Sluit af door bovenin te klikken op Afmelden.


Het probleem ligt bij Antenna

Als u denkt dat het probleem bij Antenna ligt (server problemen, netwerk storingen en dergelijke) dan kunt u dit aan de helpdesk melden door te bellen met 024-3603407 of een e-mail te sturen aan support@antenna.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk kijken wat het probleem is en, indien mogelijk, oplossen. Daarna zullen wij dit dan aan u terugkoppelen, zodat u alsnog uw mail kunt ophalen.

Terug naar de supportpagina van Antenna