Handleiding instellingen uitgaande mailserver Antenna



Heeft u een mailbox bij Antenna, dan kunt u gebruikmaken van de Antenna mailserver voor uitgaande mail: webmail2.antenna.nl

Instellingen

Authenticatie: gebruikersnaam@maildomein.nl en wachtwoord, bv infonaam@naam.nl
Beveiligde verbinding: SSL via Poort 465
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord

Thunderbird
Windows Live Mail
Pegasus Mail
Outlook 2007/2010/2013
Outlook Express
Android
Apple Mail
Windows 8 Mail
iPhone of iPad
Windows 10 Mail

Thunderbird

Klik Extra > Accountinstellingen
Links Onderaan: klik: Uitgaande Server SMTP
Klik op Toevoegen of Wijzigen
Vul in:
Servernaam: webmail2.antenna.nl
Poort: 465
Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouw gebruikersnaam gevolgd door je mailadres, bv infonaam@domeinnaam.nl
en sla op met OK

Zorg ervoor dat dit in de lijst met Uitgaande smtp servers als Standaard is ingesteld (apart knopje).

Windows Live Mail

Klik op 'Accounts'

Selecteer uw mailaccount en klik op 'Eigenschappen'

Klik op tabblad servers

Wijzig Uitgaande Mailserver (SMTP) webmail2.antenna.nl
Bij Server voor uitgaande e-mail (onderaan):
vink aan: voor deze server is verificatie vereist en klik op de knop Instellingen
Vul daar in je gebruikersnaam@maildomeinnaam, bv antennainfo@naam.nl en je wachtwoord in.

Klik op Tabblad 'Geavanceerd'

Poort SMTP:465

Zet vinkje bij: beveiligde server verbinding (SSL) nodig

Klik op 'Toepassen' en je bent klaar.

Pegasus Mail

Klik bovenin op Tools, dan Internet Options, Tabblad Sending (SMTP)
Klik op de knop Add, dan New
In tabblad General
Vul in:
Enter a name for this definition: webmail2.antenna.nl
Server host name: webmail2.antenna.nl
Server TCP/IP port 465

Tabblad Security
Vink aan: Via direct SSL connect
(popup met port change: OK)
Bij SMTP Authentication
Vinkje in tweede vakje: Login to the SMTP server using the following details
Username: jouw gebruikersnaam gevolgd door je mailadres, bv infonaam@domeinnaam.nl
en het wachtwoord
Vinkje bij Do not use CRAM-MD5 authentication
Klik op OK en OK om het op te slaan.

Selecteer in het tabblad Sending de andere smtp server(s) en klik op disable, zodat alleen de webmail2.antenna.nl gebruikt gaat worden.

Outlook 2007/2010/2013

Outlook 2007: Klik op Extra en dan op accounts, Selecteer het account en klik op wijzigen, zie hieronder voor de te wijzigen instellingen.

Outlook 2013: Klik bovenin op Bestand. Klik rechts in het keuzemenu op Accountinstellingen en vervolgens op Accountinstellingen. Selecteer in het tabblad E-mail je e-mailaccount en klik op Wijzigen. Zie hieronder voor de te wijzigen instellingen.

Outlook 2010: Klik op bestand, klik op Accountinstellingen, selecteer het account en klik op wijzigen

Tabblad Servers: wijzig Uitgaande Mail (SMTP): in webmail2.antenna.nl Zet onderaan vinkje bij "Mijn server vereist authenticatie" en/of klik op knop (Meer) Instellingen.
Kies de optie 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'.
Kies de optie Aanmelden met en vul je gebruikersnaam gevolgd door je maildomein in, bv infonaam@domeinnaam
en het wachtwoord
Geen vinkje bij Beveiligd-Wachtwoord Verificatie (SPA) is verplicht

Tabblad Geavanceerd:
Vervang nummer bij poort Uitgaande e-mail (SMTP)
Kies Poort 465 Type versleutelde verbinding: SSL
Klik op OK, Volgende en vervolgens op Voltooien om de instellingen op te slaan.

Outlook Express

Klik bovenin op: Extra en dan op Accounts
klik op jouw email adres en dan rechts op eigenschappen
Ga naar Tabblad Servers
Vul in bij Server voor uitgaande mail (SMTP): webmail2.antenna.nl
Bij uitgaande mailserver (onderaan) zet vinkje bij: uitgaande mailserver vereist verificatie en klik op Instellingen...
Vul in je gebruikersnaam en direct er aan vast @jouwmaildomein en je wachtwoord
Tabblad geavanceerd:
Poortnummer Uitgaande e-mail (SMTP): 465
Zet vinkje bij: Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig
Klik op Toepassen/OK

Android

Open het mail programma via de app.
Klik op de menuknop van uw toestel en ga naar instellingen.
Klik dan op Account instellingen.
Klik dan op het email adres, dat je wilt aanpassen.
Klik onderaan op Meer instellingen.
Je ziet nu onder aan:
Instellingen uitgaande e-mail
Ga naar Instellingen uitgaande e-mail
Kies server bewerken of toevoegen
instellingen:
SMTP Server: webmail2.antenna.nl
Vinkje bij: Aanmelden vereist
Vul in bij je gebruikersnaam en direct er aan vast @jouwmaildomein
(bijvoorbeeld infonaam@jouwmaildomein.nl)
Kies voor poort 465
Kies bij beveiligingstype SSL
Klik op gereed.
De nieuwe instellingen zijn nu opgeslagen.

Apple Mail

In Mail klik Mail, dan voorkeuren, dan accounts en selecteer het mailaccount dat je wilt wijzigen en klik op 'Wijzig SMTP-serverlijst

Als bij 'Serverinstellingen' geen aankruisvakjes staan, dan worden verbindingsinstellingen altijd automatisch beheerd voor uw e-mailaanbieder.
Gebruik de aankruisvakjes bij 'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' om de automatische modus uit te schakelen.

Voeg een nieuwe server toe: webmail2.antenna.nl
Gebruik aangepaste poort: 465
Vinkje bij: gebruik SSL
Gebruikersnaam: gebruikersnaam@jouwmaildomein
Vul het wachtwoord in
Klik op OK

Windows 8 Mail

Klik op de Windows knop op het toetsenbord en kies E-mail
Klik linksonder in het scherm op ‘Alles weergeven in Instellingen’.
klik hier ook op account en klik dan op het account wat je wilt aanpassen.
Kies dan voor account instellingen wijzigen.
Server voor uitgaande mail (SMTP): webmail2.antenna.nl, Poort 465
Vink aan
Op de server voor uitgaande mail is SSL vereist Op de server voor uitgaande mail is authenticatie vereist
De authenticatie is met gebruikersnaam@joumaildomein en je wachtwoord

iPhone of iPad

Ga naar 'E-mail, contacten, agenda's' en klik op de betreffende account
Klik op 'Server uitgaande post - SMTP' en vervolgens op 'Hoofdserver'
Vul in of vink aan:
Uitgaande mail server: webmail2.antenna.nl
Gebruikersnaam: gebruikersnaam@jouwmaildomein
Vul het wachtwoord in
Gebruik aangepaste poort: 465
Zet gebruik SSL aan
Identiteitscontrole: wachtwoord
Klik op OK

Windows 10 Mail

Klik linksboven op Accounts, dan aan de rechterkant op uw mail account
Klik op 'Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen'
Klik onderaan op 'Geavanceerde postvakinstellingen'
Server voor uitgaande e-mail: webmail2.antenna.nl
Vinkje bij alle vier opties:
* Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist
* Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail
* SSL vereisen voor inkomende mail
* SSL vereisen voor uitgaande mail