Handleiding instellingen nieuwe mailserver Antenna voor Windows Live Mail



Windows Live Mail

Let op de plaatjes zijn een voorbeeld van de KPN, dus volg alleen op wat er in de tekst staat.

  1. Klik op 'Accounts'
  2. Livemail
  3. Selecteer een account en klik op 'Eigenschappen'
  4. Livemail
  5. Klik op tabblad servers
  6. Livemail
    - Wijzig inkomende e-mailserver(POP3 of IMAP) in: webmail2.antenna.nl
    - Zet achter je gebruikersnaam jouw @maildomeinnaam
    (Bijvoorbeeld gebruikersnaam support wordt support@antenna.nl)
    -Zet in tabblad Geavanceerd aan: poort voor inkomende mail 993 (indien IMAP) of 995 (indien POP3), vink aan SSL versleuteling.
  7. Indien je verstuurd via je ADSL- of kabelprovider, ben je nu klaar: klik op 'OK'. De gegevens zijn opgeslagen.

Aanvulling voor verzenden uitgaande mail via Antenna

Indien je via Antenna wilt verzenden:
  1. Vul in bij 'Uitgaande mailserver (SMTP)': webmail2.antenna.nl
  2. Bij 'Server voor uitgaande e-mail' (onderaan): vink aan: Voor deze server is verificatie vereist en
  3. klik op de knop Instellingen
    Vul daar in je gebruikersnaam@maildomeinnaam, bv antennainfo@naam.nl en je wachtwoord.
  4. Klik op 'Geavanceerd':

    Livemail

    Vervang het poortnummer bij Inkomende email server
    voor IMAP poort 993
    voor POP3 poort 995

  5. Zet een vinkje bij Voor deze server is een beveiligde server verbinding (SSL) nodig
  6. In geval van ook verzenden via Antenna: Vervang nummer bij poort SMTP:
    Poort 465 en zet vinkje bij:
    Beveiligde server verbinding (SSL) nodig
  7. Klik op 'Toepassen' en je bent klaar.
Terug naar de supportpagina van Antenna